Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Αναγνωρίζοντας το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες

Κάθε ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζει ξεχωριστές χαρακτηριστικές δυσκολίες ανάλογα με τον τομέα που δυσκολεύεται περισσότερο. Δηλαδή, διαφορετικές δυσκολίες παρουσιάζει ένα παιδί με διαταραχή στην κινητικότητα από ένα παιδί με διαταραχή στην ανάγνωση, στα μαθηματικά ή στην προφορική έκφραση. Συνήθως, όμως, οι πιο κοινές δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι οι εξής:


1) Ορθογραφία:
  • χρησιμοποιεί λάθος σειρά στα γράμματα
  • έχει δυσκολία στο να ταιριάξει τον σωστό ήχο με το γράμμα
  • κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη
  • αντιστρέφει γράμματα ή ολόκληρη τη λέξη
  • κ.ά.

2) Γραφή:
  • κρατά αδέξια το μολύβι και κάνει άσχημα γράμματα
  • δεν μένει στη γραμμή
  • αργεί πολύ
  • δεν μπορεί να αντιγράψει (ειδικά από τον πίνακα)
  • γράφει καφαλαία και μικρά ανακατεμένα
  • ενώνει τις λέξεις μεταξύ τους
  • παρουσιάζει κατοπτρική γραφή  πχ 3ε
  • δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης
  • κ.ά.

3) Ανάγνωση:
  • χάνει τη γραμμή
  • επαναλαμβάνει, παραλείπει ή προσθέτει λέξεις
  • διαβάζει άχρωμα και μονότονα
  • μπερδεύει συναφείς λέξεις ή γράμματα
  • δεν του αρέσει το διάβασμα
  • χρησιμοποιεί τα δάχτυλα του για να παρακολουθήσει μια γραμμή
  • δυσκολία στην ανάγνωση χειρόγραφων κειμένων, ακόμη και του δικού του γραπτού
  • "μαντεύει" λέξεις
  •  συλλαβίζει ακόμη και σε μεγάλες τάξεις
  • κ.ά.
 
4) Αριθμητική:
  • συνδυάζει με δυσκολία αριθμό με σύμβολο
  • δεν μπορεί να θυμηθεί τους βασικούς κανόνες   
  • έχει δυσκολία στην αντίληψη των βασικών κανόνων
  • δεν μπορεί να μάθει την προπαίδεια
  • δυσκολεύεται στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων 
  • κ.ά. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου