Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Τα "πρέπει" καθορίζουν τη ζωή μου


Έχετε συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να είστε εγκλωβισμένοι μέσα στον ίδιο σας τον εαυτό;
Κάθε μέρα συναντώ ανθρώπους γεμάτους «πρέπει». Πρέπει να αδυνατίσω. Πρέπει το σπίτι μου να είναι πεντακάθαρο κάθε μέρα. Πρέπει το παιδί μου να είναι το καλύτερο στο σχολείο. Πρέπει ο σύντροφος μου να συμπεριφέρεται όπως εγώ θέλω. Πρέπει να είμαι όμορφη. Πρέπει, πρέπει, πρέπει……ένας ατελείωτος κατάλογος για τον καθένα από εσάς. Έχετε αναρωτηθεί όμως ποτέ ποιος καθορίζει το τι «πρέπει» και τι δεν «πρέπει»; Αν καταφέρετε να απαντήσετε σ’ αυτό το ερώτημα, θα δείτε ότι πολλά από τα «πρέπει» με τα οποία λειτουργείτε στη ζωή σας μέχρι τώρα, δεν είναι δικά σας!
Και τι εννοώ; Εννοώ πως σας τα έχουνε περάσει οι άλλοι στην πορεία της ζωής σας και τώρα τα βιώνετε σαν οι σκέψεις αυτές να είναι δικές σας. Η μάνα περνάει στο παιδί της το μήνυμα ότι πρέπει να είναι καλός μαθητής και καλό παιδί για να το αγαπάει, η μάνα στη κόρη ότι πρέπει να είναι καλή νοικοκυρά για να την αγαπάει ο σύζυγος της, η κοινωνία ότι μέχρι τα 30 πρέπει να έχω παντρευτεί ακόμα κι αν δεν το θέλω…και κάπως έτσι διαιωνίζεται ο κύκλος των «πρέπει».
Σίγουρα όταν κάνετε αυτό που θεωρείται ότι πρέπει να κάνετε, νιώθετε ήρεμοι και ευχαριστημένοι. Μειώνεται το άγχος σας. Όταν πάλι δεν κάνετε αυτό που πρέπει, νιώθετε ενοχές. Και αναρωτιέμαι: που βρίσκονται τα «θέλω» στη ζωή σας; Καλά θα κάνετε να αναρωτηθείτε κι εσείς! Να ψάξετε μέσα σας για τα χαμένα σας «θέλω» που θα βάλουν τον παράγοντα της ικανοποίησης στη ζωή σας και θα σας κάνουν ευτυχισμένους. Καλά θα κάνετε να σταματήσετε να ζείτε στη σκιά των «πρέπει» που σας φυλακίζουν στον ίδιο σας τον εαυτό.
Προσοχή όμως, για να μην παρεξηγηθούμε! Πάντα υπάρχει το μέτρο σε ό, τι κάνουμε. Δεν σας προτρέπω να αφήσετε όλα τα «πρέπει» και από σήμερα να ζείτε μα βάση τα «θέλω» σας. Υπάρχει και η πραγματικότητα που πολλές φορές έρχεται σε σύγκρουση με την επιθυμία μας. Για παράδειγμα, μπορεί σήμερα να μην θέλατε να πάτε στη δουλεία και να πάτε για καφέ, ωστόσο όμως σωστά επιλέξατε να πάτε στη δουλειά γιατί έχετε ανάγκη τα χρήματα για να ζήσετε.
Συζητείστε λίγο με τον εαυτό σας και καταγράψτε σε  ένα χαρτί όλα σας τα «πρέπει». Έπειτα αναρωτηθείτε: «Ποιος μου λέει ότι πρέπει να το κάνω αυτό ή να είμαι έτσι»; «Για ποιον πρέπει εγώ να το κάνω αυτό; Για μένα ή για τους άλλους»; Είναι λοιπόν ζήτημα επιλογής. Εσείς θα επιλέξετε μια ζωή γεμάτη «πρέπει» με μόνο στόχο να είστε σωστοί και να ευχαριστείτε τους άλλους, ή μια ζωή που μέσα θα έχει και τα «θέλω» σας ώστε να είστε κι εσείς ικανοποιημένοι;
Δώστε χώρο και στις επιθυμίες σας. Μην ζείτε στην καταπίεση μόνον όσων απαιτούνται από εσάς να κάνετε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου